رفتن به محتوای اصلی
         051-31910    info@septac.ir

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

در زمانی که فناوری دنیا را فرا گرفته است، یک پشتیبان شبکه  باید ماهرترین متخصص فنی باشد. شبکه ها پیچ و مهره ای هستند که همه چیز را به هم وصل می کنند. تکنسین پشتیبانی شبکه برای افزایش بهره وری و کاهش زمان خرابی تمام مشکلات شبکه را حل می کند.

انعکاس کار سختی که توسط تکنسین پشتیبانی شبکه انجام می شود این است که شبکه بدون هیچ گونه مزاحمت عمل می کند.

پشتیبان شبکه

تکنسین پشتیبانی شبکه

تکنسین پشتیبانی شبکه یک متخصص فناوری اطلاعات است که به نگهداری وعیب یابی سخت افزار شبکه رایانه کمک می کند.

آنها در مسائلی مانند سیستم های اطلاعاتی ، بازیابی اطلاعات ، مدیریت شبکه یا مدیریت سیستم تخصص دارند.

کار تکنسین از شبکه های محلی (LAN) تا شبکه های گسترده (WAN) و شبکه ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) متغیر است.

آنها همچنین ممکن است سخت افزار شبکه شامل فیبر نوری،روتر،سوئیچ و شبکه های بی سیم را مدیریت کنند.

وظایف پشتیبان شبکه

تکنسین پشتیبانی شبکه باید زیرساخت های شبکه را نصب و نظارت کند.

این متخصص مسئول اتصال زیرساختهای شبکه است.

آنها برای درک اتصال پانل های فیبر و مس باید از درک خوبی برخوردار باشند.

این وظیفه تکنسین پشتیبانی شبکه است که مس و فیبر را در سوئیچ ها و روترها وصله کند.

وظیفه تکنسین پشتیبانی شبکه ، پیگیری بررسی های پیکربندی شبکه است.

متخصصان باید سرورها و مؤلفه های زیرساخت را نظارت و مدیریت کنند.

آنها باید در همکاری نزدیک با تیم های داخلی و خارجی برای مدیریت پروژه های فنی کار کنند.

آنها باید اطمینان حاصل کنند که تمام شبکه ها مطابق با معماری شرکت هستند.

این تکنسین پشتیبانی شبکه است که برای تحقق استانداردهای در حال تغییر سیستم های شبکه را ارائه می کند.

متخصصان باید از پیاده سازی مشتری کمک و پشتیبانی فنی ارائه دهند.

آنها باید یک مکانیزم کنترلی در اختیار داشته باشند تا تمام تغییرات شبکه را برطرف کنند.

تکنسین های پشتیبانی شبکه باید خود را با اسناد فنی که شامل توپولوژی شبکه، پشتیبان گیری و بازیابی روش ها، رویه های امنیتی، به روز کنند.

تکنسین نیاز به مدیریت و نظارت بر تغییرات مؤثر در هر شبکه یا سیستمی دارد.

جدا از اینها ، سایر مسئولیت های تکنسین های پشتیبانی شبکه شامل موارد زیر است:

-نصب و نگهداری سخت افزار شبکه وظیفه اصلی یک تکنسین پشتیبانی شبکه است.

اینکار شامل کارهایی مانند بررسی اتصالات شبکه ، کابل کشی و آزمایش دستگاه های شبکه مانند روتر ، سوئیچ ، سرور و فرآیندهای امنیتی شبکه است.

همه این وظایف اطمینان حاصل می کنند که عملیات روزانه بدون وقفه یا خرابی غیرضروری انجام می شود.

-متأسفانه با وجود بیشترین تلاش و توجه به جزئیات شبکه ، خرابی های سیستم رخ می دهد.

تکنسین های پشتیبانی شبکه عیب و نقص سخت افزاری و مشکلات نرم افزار سرور را که به دلیل مشکلات هارد درایو ، خرابی مادربرد ، یک چیپ بد رام ، مشکلات اتصال ISP یا مشکلات پیکربندی ایجاد می شوند ، عیب یابی می کنند.

یک تکنسین پشتیبانی شبکه همچنین تنگناها را شناسایی می کند:

استفاده و بارگذاری شبکه ، محدوده شبکه و تداخل شبکه بی سیم که می تواند باعث کند شدن شبکه شود.

تکنسین های پشتیبانی شبکه رایانه برای جلوگیری از هرگونه وقفه در گردش کار باید تعمیرونگهداری سیستم را ساماندهی و برنامه ریزی کنند.

ارزیابی عملکرد شبکه به طور مرتب داده هایی را برای تحلیل زمان و چگونگی بروزرسانی شبکه برای افزایش بهره وری فراهم می کند.

مهارت ها

دانش کامپیوتر

آشنایی با نرم افزاروعملکردهای سخت افزاری،تکنسین پشتیبانی، شبکه را آماده می کند تا آخرین روند کامپیوترو پیشرفت های فناوری را ارزیابی کند.

تجزیه و تحلیل آنها از آخرین پیشرفتها می تواند در تعیین اینکه آیا فناوریهای جدیدتر از عملکرد شرکتشان سود خواهند برد یا نه سودمند باشد.

تفکر تحلیلی

مهارت های تشخیصی و تحلیلی قوی برای تکنسین رایانه بسیار مفید است.

آنها به شناسایی منبع خطاهای سیستم و مواردی که ممکن است فوراً آشکار نباشند کمک می کنند.

مهارت های حل مسئله

مهارت های حل مسئله و رفع عیوب جدی برای تکنسین پشتیبانی شبکه ضروری است.

دلیل ارزشمند بودن توانایی ها است که آنها این امکان را به شرکت می دهند تا مشکلات را شناسایی کرده و با مهندسین شبکه برای حل مشکلات کار کند.

مدارک تحصیلی

کارفرمایان معمولاً نامزدهای دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر ، فناوری اطلاعات یا هر زمینه مرتبط را ترجیح می دهند.

داشتن تجربه کاری مرتبط یک مزیت قطعی است

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا