پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و نظارت و کنترل و نگهداری سیستم های یک شبکه کامپیوتری و همچنین نرم افزارها وسخت افزارهای موجود در شبکه یک سازمان یا مجموعه از وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه یا همان تکنسین شبکه (Helpdesk) می باشد. مشکلات متفاوتی مانند فراموش کردن پسوورد، ویروسی شدن نرم افزار ها و شبکه، مشکلات سخت افزاری تجهیزات داخل شبکه و … در شبکه کامپیوتری یک سازمان ممکن است رخ دهد که در صورت داشتن یک پشتیبانی شبکه مناسب کارشناسان شبکه برای رفع و یا حتی جلوگیری از این مشکلات اقدام خواهند کرد.
شرکت های بزرگتر معمولا یک بخش فناوری اطلاعات و پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری اختصاصی دارند که هنگام به وجود آمدن هرگونه مشکلی در شبکه برای حل و پشتیبانی آن در دسترس مجموعه می باشند. با این حال کسب و کارهای در حال رشد همیشه قادر به پرداخت هزینه های یک تیم پشتیبانی شبکه مختص خود نیستند. در این موارد شرکت های خدمات و پشتیبانی شبکه با ارائه خدمات مربوط به شبکه های کامپیوتری و با صرف هزینه کمتر مسئولیت انجام و راه اندازی شبکه های کامپیوتری مجموعه ی شما را بر عهده گرفته و همچنین با پشتیبانی و نگهداری مناسب و به موقع خیال شما را از بابت هرگونه مشکلی در شبکه آسوده می کند.
یک متخصص پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باید بتواند مشکلات مربوط به شبکه های کامپیوتری را از بین برده و در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشد. یک کارشناس پشتیبانی شبکه باید توانایی تحلیل و حل مشکلات را داشته باشد و در برنامه ریزی های دوره ای مسلط بوده و توانایی نظارت بر تجهیزات شبکه را داشته باشد. یک مهندس پشتیبانی شبکه مسئولیت طراحی، راه اندازی و نگهداری ارتباطات، اشتراک فایل ها و منابع مشترک در یک سازمان را برعهده دارد. یک پشتیبان شبکه باید خیال مشتریان را ازین بابت که شبکه توانایی پاسخگویی به تمام نیازهای کاربر از جمله ورود اعضا با نام کاربری و رمز عبور خاص را دارا می باشد راحت کند. همچنین این که شبکه مورد نظر امکان ارسال و دریافت انواع داده ها را دارد.
آشنایی با تجهیزات شبکه،نصب،مقایسه و راه اندازی شبکه
ارائه گزارشهای جامع و کامل از اوضاع کیفی شبکه داخلی و یا خارجی
مستندسازی تجهیزات و زیرساخت های شبکه
ارائه خدمات سریع و به موقع و در دسترس بودن در هر زمانی
بازرسی دورهای تجهیزات و سرویسها و مطلع شدن از سلامت تجهیزات
شناسایی و حل مشکلات مربوط به شبکه
ارائه پیشنهاد و مشاوره جهت حفظ امنیت
سرویسهای نرمافزاری و تجهیزات همچنین برنامهریزی برای نگهداری شبکه
اهمیت خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر در این است که تمامی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری که در یک شبکه کامپیوتری به کار گرفته شده اند به عیب یابی و به روزرسانی احتیاج دارند.هرکس در هر اداره یا سازمانی که از شبکه کامپیوتری استفاده کرده باشد از خدمات پشتیبان شبکه بهره مند شده است.چرا که در صورت قطع شدن ارتباط بین سیستم ها ارتباط بین کلیه سیستم ها ، دفاتر ، پرسنل و مشتریان قطع خواهد شد.ازین رو در صورت داشتن پشتیبان شبکه قبل از رخ دادن هرگونه اتفاقی از آن پیشگیری می کنید.
شرکت فناوری اطلاعات سپتاک با قریب به 21 سال سابقه درخشان در زمینه نصب و راه اندازی و نگهداری خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر سال هاست در خدمت موسسات و مجموعه های مختلف بوده و افتخار دارد که در این 21 سال با معتبرترین و بهترین مشتریان کار کرده و رضایت آن ها را در اختیار دارد.
یکی از نگرانی های هرسازمان یا موسسه ای از دست دادن یا پاک شدن اطلاعات در سیستم ها و شبکه به دلایل سهوی یا عمدی می باشد که باعث بروز مشکلات فراوانی می گردد.به همین دلیل پشتیبان گیری از اطلاعات کامپیوتر ها و موارد موجود در شبکه , یکی از ضروری ترین و اصلی ترین کارها در خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر می باشد و باید توجه ویژه ای به آن داشت.
نیروهای ما در بازدیدهای دوره ای و هنگام انجام خدماتی نظیر تعویض ویندوز و … از تمامی اطلاعات موجود نسخه ای تحت عنوان بک اپ تهیه می کنند تا از وقوع اتفاقات جلوگیری کنند.
در شبکه کامپیوتری یک مجموعه ,نظارت بر سیستم های شبکه و عیب یابی شبکه و حل به موقع مشکلات شبکه اولین و مهم ترین گام در پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری می باشد.
در یک بازدید پشتیبان شبکه ابتدا به بررسی تجهیزات شبکه و سخت افزار موجود می پردازد سپس نرم افزارها و سیستم شما را در شبکه بررسی می کند، همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در شبکه یا سوال پیش آمده , متخصصان پشتیبانی شبکه ما در خدمت شما هستند و به صورت پشتیبانی تلفنی و دسترسی آنلاین مشکلات شبکه شما را حل می کنند و در صورت نیاز نیرو در اسرع وقت به مجموعه شما اعزام می شود.
داشتن یک پشتیبان شبکه های کامپیوتری نیاز هر مجموعه و کسب و کاری می باشد چرا که تجربه ثابت کرده است پیش گیری بهتر از درمان است و در صورت داشتن پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، سیستم های شما به صورت دوره ای و ماهانه چک شده و از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری می شود و قطعا هزینه ای که برای پشتیبانی و نگهداری شبکه می شود بسیار کم تر از هزینه ای است که برای رفع یک ایراد اساسی درشبکه مجموعه به علت عدم دانش رخ می دهد.
بخش پشتیبانی و نگهداری شبکه سپتاک ارائه دهنده انواع خدمات پشتیبانی شبکه برای مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و مصرف کننده این خدمات(شبکه) می باشد.
ما نسبت به مشتریان خود متعهد می باشیم که هرگونه خدمات شبکه شامل راه اندازی و پشتیبانی شبکه با کیفیت بالا و فناوری روز دنیا را ارائه دهیم و خیال شما را از بابت هرگونه مشکلی راحت کنیم.
برای اطلاع از خدمات ما کلیک کنید
خدمات پشتیبانی شبکه با توجه به تعداد سیستم ها،پرینترها و هرگونه دستگاه موجود در شبکه و میزان و ساعات پشتیبانی شبکه ای و همچنین درخواست های مشتری متفاوت می باشد و نمی توان قیمت مشخصی را ارائه نمود.اما شرکت فناوری اطلاعات سپتاک برای پشتیبانی شبکه شما به صورت کلی بسته های خدماتی ویژه ای را با قیمت های استثنائی تهیه کرده است که می توانید برای بهبود کیفیت مجموعه خود از این بسته ها و خدمات بهره بگیرید.
همچنین برای مشاوره خصوصی در زمینه شبکه واطلاع از نمونه قراردادهای پشتیبانی شبکه با ما در تماس باشید.