در زمانی که فناوری دنیا را فرا گرفته است، یک پشتیبان شبکه باید ماهرترین متخصص فنی باشد. شبکه ها پیچ و مهره ای هستند که همه چیز را به هم وصل می کنند. تکنسین پشتیبانی شبکه برای افزایش بهره وری و کاهش زمان خرابی تمام مشکلات شبکه را حل می کند.
انعکاس کار سختی که توسط تکنسین پشتیبانی شبکه انجام می شود این است که شبکه بدون هیچ گونه مزاحمت عمل می کند.
تکنسین پشتیبانی شبکه یک متخصص فناوری اطلاعات است که به نگهداری وعیب یابی سخت افزار شبکه رایانه کمک می کند.
آنها در مسائلی مانند سیستم های اطلاعاتی ، بازیابی اطلاعات ، مدیریت شبکه یا مدیریت سیستم تخصص دارند.
کار تکنسین از شبکه های محلی (LAN) تا شبکه های گسترده (WAN) و شبکه ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) متغیر است.
آنها همچنین ممکن است سخت افزار شبکه شامل فیبر نوری،روتر،سوئیچ و شبکه های بی سیم را مدیریت کنند.
آشنایی با نرم افزاروعملکردهای سخت افزاری،تکنسین پشتیبانی، شبکه را آماده می کند تا آخرین روند کامپیوترو پیشرفت های فناوری را ارزیابی کند.
تجزیه و تحلیل آنها از آخرین پیشرفتها می تواند در تعیین اینکه آیا فناوریهای جدیدتر از عملکرد شرکتشان سود خواهند برد یا نه سودمند باشد.
مهارت های تشخیصی و تحلیلی قوی برای تکنسین رایانه بسیار مفید است.
آنها به شناسایی منبع خطاهای سیستم و مواردی که ممکن است فوراً آشکار نباشند کمک می کنند.
مهارت های حل مسئله و رفع عیوب جدی برای تکنسین پشتیبانی شبکه ضروری است.
دلیل ارزشمند بودن توانایی ها است که آنها این امکان را به شرکت می دهند تا مشکلات را شناسایی کرده و با مهندسین شبکه برای حل مشکلات کار کند.
کارفرمایان معمولاً نامزدهای دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر ، فناوری اطلاعات یا هر زمینه مرتبط را ترجیح می دهند.
داشتن تجربه کاری مرتبط یک مزیت قطعی است